Atklātās stundas novada pedagogiem
Atklātās stundas novada pedagodiem2023./2024. mācību gada 2.semestrī15.02.2024. Talsu Valsts ģimnāzijas pedagogi atvēra durvis savās klasēs citu novada skolu pedagogiem, dodot iespēju mācīties vienam no otra, veidot sarunu par stundu pēc PPP ( PASLAVĒ, PAJAUTĀ, PIEDĀVĀ) metodikas. Atklātās stundas rādīja:
Stundu analīzes vadīja direktora vietnieces izglītības jomā un metodiskajā darbā: Ilze Kļaviņa, Iveta Kālberga, Ieva Smildzēja, latviešu valodas un literatūras metodiskās jomas vadītāja novadā Ilze Osipova, sporta skolotāja Sandra Zvirgzdiņa, mājturības un tehnoloģiju kopienas vadītāja TVģ Ilona Zitmane. Vadības komandas vārdā izsakām pateicību visiem pedagogiem, kuri īstenoja nebūt vieglo uzdevumu, atverot durvis atklātībai, sadarbībai, daloties ar savu metodiku un idejām, kā arī paldies pedagogiem, kuri viesojās mūsu skolā.
Pirms stundu vērošanas pedagogi tika aicināti domāt par jēdzienu “Laba stunda” un vietnē Padlet dalīties savās domās. Apkopojums apskatāms šeit:
AS par atklātajām stundām no Talsu novada pedagogiem“Paldies par doto iespēju būt klātesošiem Talsu Valsts ģimnāzijas mācību procesa norisē. Paldies pedagogiem par iespēju vērot mācību stundas un piedalīties sarunās, kurās spējām rasts jaunas idejas, kas turpmāk tiks pielietotas un bagātinās, profesionāli pilnveidos pedagogu ikdienas darbu. Paldies, ka devāt iespēju!” Laucienes pamatskolas pedagogu vārdā Signeta Šveiduka Laucienes pamatskolas direktore “Paldies! Tiešām jauki un pārdomāti, paldies skolotājām, kas labprāt rāda labās prakses piemērus!” “Vērotā stunda teicami sagatavota - strukturēta, laba atmosfēra, sadarbība, pēctecīgi darba uzdevumi. Paldies par uzaicinājumu!” “Liels paldies par šo iespēju pabūt jūsu skolas stundās. Es, noteikti, guvu sev jaunu pieredzi, dažas jaunas idejas savam turpmākajam darbam. Labprāt šādās stundās vēlētos piedalīties atkārtoti. Paldies lieliskajām skolotājām!” “Ļoti noderīgas, interesanti pavērot, dalīties pieredzē, paņemt ko jaunu savā praksē. Lieliski, paldies!” “Ļoti patika idejas, ko ieguvu no A.Ankmanes! Paldies!” “PALDIES par piedāvāto iespēju apmeklēt mācību stundas. Atkārtoti pārliecinājos par Talsu Valsts gimnāzijas skolotāju regulāru pamatīgu ieguldīto darbu stundu plānošanā, mērķu izvirzīšanā un sasniegšanā, uzdevumu izvēlē un sagatavošanā, pozitīvās vides un saskarsmes veicināšanā. Lai Jums izdodas turpmāk īstenot savas idejas!” “Guvu ieskatu, kā māca citi skolotāji, un pārliecinājos, ka stundas vadu pareizi.” “Ļoti patika, tas deva jaunas radošas idejas, veicināja skolotāju sadraudzības veidošanu, iespēju kaut ko ieteikt no savas puses jeb dalīties pieredzē, pārrunāt aktuālus jautājumus par savu mācību stundas darbu ar citiem kolēģiem. Ļoti vērtīgi.” “Paldies par jauko stundu. Skolotāja bija ļoti centusies, un bērni bija izcili, neskatoties uz lielo skatītāju loku. Skolotāja, labu gribot, vēlējās mums daudz ko parādīt, bet kas par daudz, ne vienmēr ir labākais. Bet bērni tika ar visu galā, un esmu ļoti pateicīga par iespēju būt klātesoša šajā mācību stundā. Ir lietas, kuras pārdomāt savā darbā, un jaukas ideja, kuras aizlienēt no kolēģes. Milzīgs paldies!” “Piedalījos kultūras un pašizpausmes mākslā jomas vizuālās mākslas stundā. Ņemot vērā, ka šajā mācību priekšmetā trūkst kvalitatīvu mācību līdzekļu, un līdz šim sastaptie pedagogi visu gatavo paši, tad primāri stundu uztvēru kā pieredzes apmaiņu, par to, kā dara citi. Izaicinājums skola 2030 saturā šajā mācību priekšmetā ir arī tehnoloģiju lietojums, līdz ar to otrs akcents man bija "gudrās tāfeles" lietojums, tās iespēju izmantošana stundā un skolēniem individuālajam darbam piedāvātās iespējas. Vērojot stundu, guvu personīgu apstiprinājumu, ka domājam un darām līdzīgi, tai pat laikā katram no mums ir savs skatījums par to, kā konkrēto tematu pasniegt skolēnam un kādu praktisko uzdevumu veikt stundā. Ņemot vērā, kā valstī mēģina ieviest līdzvērtīgu (vienādu) izglītības kvalitāti, man jomas ietvaros rodas jautājumi par vienlīdzīgu satura interpretāciju arī vizuālājā mākslā jeb - kā mums, jomas skolotājiem, vienādi "nolasīt" informāciju par to, kādam tad ir jābūt gala rezultātam, jo SR, ko paredz pamatizglītības standarts, ir dažādi interpretējami?nPēc šī pasākuma ierosināju vairākas idejas novada jomas koordinatoram apspriešanai, apgūšanai un pieredzes apmaiņai.”
“Turpinot aizsākto - var rosināt stundu vērošanu jomas ietvaros visās novada skolās.” “Stunda ļoti patika, bija iekļauts radošums, vizualizācija. Paslavēšana, uzslavas. Stunda bija strukturēta, tika ievērota dedukcijas metode.” “Bija vērtīgi redzēt citu kolēģu darbu un pārskatīt savējo… visi strādājam vienā virzienā.” Novada pedagogu uzdotie jautājumi stundās
Informācija par mācību darba diferenciāciju, individualizāciju un personalizāciju iegūtano Izglītības kvalitātes dienesta veidotās prezentācijas.1 _________________________________________________________ 1Pieejams: https://www.ikvd.gov.lv/lv/media/321/download, skatīts 20.02.2024. Atklātās stundas novada pedagogiem2021./2022. mācību gada 2. semestrīNorises laiks tiks precizēts skolas mājas lapā. Informāciju var iegūt, sazinoties ar MJK vai TVģ izglītības metodiķi Ievu Smildzēju, ieva.smildzeja@gmail.com. Stundu apmeklējumam tiks veidota vienota reģistrācijas veidlapa google.doc.
| |
Atklātās stundas | Stundu vadīs |
Ķīmija, 12.klase | Ilze Ventiņa |
Stundas analīze Ieva Smildzēja | |
Latviešu valoda 10.klase | Ilze Osipova |
Stundas analīze Ilze Kļaviņa | |
Ģeogrāfija | Mārtiņš Danne |
Stundas analīze Iveta Kālberga | |
Matemātika 9.klase | Inguna Paleja
|
Stundas analīze Ilze Kļaviņa | |
Fizika | Guntars Ēcis Stunda |
Stundas analīze Iveta Kālberga | |
Vēsture un sociālās zinības | Antra Grūbe
|
Stundas analīze Ieva Smildzēja |