Lietotāja profils
Ielogojies ar kādu no sociālajiem tīkliem

draugiem.lv twitter.com facebook.com
Ģimnāzija sociālajos tīklos

Skolēnu un vecāku jautājumi par attālināto mācību procesu 27.03.2020 12:24

Skolēnu un vecāku jautājumi! 

Paldies visiem skolēniem, kas piedalījās Edurio aptaujā par attālināto mācību procesu Talsu Valsts ģimnāzijā. Atbildēja 172 respondenti! Šoreiz Jūsu atbildes bija tiešām izvērstas, pārdomātas. Analizējām Jūsu sniegtās atbildes, sagatavojām ieteikumus skolotājiem. Šeit sniegsim atbildes uz Jūsu uzdotajiem jautājumiem. Sagrupējam līdzīgos jautājumus, ja kāds neatrod tieši savu jautājumu sarakstā, tad iespējams atradīs līdzīgu! Jautāt, protams, varat arī konkrēti skolotājam, skolas vadībai, rakstot e-klasē jebkurā laikā! 

Cik ilgi tas turpināsies? Cik ilgi šis process būs? Vai pagarinās šo attālināto mācību procesu? Cik ilgi šis mācību process turpināsies? Kad varēs iet atpakaļ uz skolu? Cik ilgi aptuveni notiks attālinātās mācības? Cik ilgi attālinātais mācību process turpināsies? Vai mācības attālināti pagarinās mācību gadu? Vai tas tiešām izdosies un nebūs beigās vasarā jāiet uz skolu? 

Gatavojamies nevis uz sprintu, bet maratonu!

Vai šajā laika posmā mūsu darbs tiks vērtēts tikai ar i vai ni, vai arī ballēs? Vai mācības tiks vērtētas ar ballēm? Kā notiks pārbaudes darbi? Kā tiks veidoti un novērtēti kontroldarbi? Kā skolotāji liks vērtējumus, vai būs arī lielās atzīmes? Kāda būs vērtēšanas sistēma attālināto mācību procesā? Kā tiks vērtēti skolēni? Vai būs atzīmes? Vai par attālinātajām mācībām tiks likti vērtējumi tāpat kā klātienes mācību procesā?

Pamatā tiks izmantots i / ni. Ja mācību priekšmetu skolotājam ir pārliecība par patstāvīga darba izpildi, tad ir pieļaujams arī vērtējums ballēs.

Ir informācija, ka Latvijā skolēniem tiek piešķirti datori / planšetes, lai atvieglotu attālināto mācību procesu, ja tiem mājās nav pieejas šādām tehnoloģijām. Vai arī TVĢ skolēniem ir tāda iespēja? 

Ja skolēnam nav pieejama nepieciešamā tehnoloģija, jāsazinās ar skolas direktoru. 

Kad varēs iet uz konsultācijām par kontroldarbiem, kas tika pildīti pirms attālinātās mācības? Kā notiks konsultācijas, ja es esmu nebijis skolā un man vajag uzrakstīt kādu darbu?

Pirms ārkārtas stāvokļa nepadarītie darbi tiek “iesaldēti”. Atgriežoties klātienes mācībās, tos būs iespēja nokārtot.

Kādas būs skolotāju reālās iespējas gūt priekšstatu par skolēnu patieso zināšanu līmeni? Vai paļaušanās uz skolēnu godīgumu atmaksāsies nākotnē? Kā varēs pārbaudīt, vai tiešām mēs to tēmu zinām? 

Šajā situācijā savstarpēja uzticēšanās un atbildīgs, pašvadīts mācību process.

Vai mācību darbs nākamajās nedēļās turpināsies kā šonedēļ, vai šī bija kā "iesildīšanās" nedēļa un turpmāk darba daudzums, apjoms pieaugs? Vai mums šādā procesā arī būs jāmācās līdz 14. aprīlim? Vai mācību apjoms un grūtība pieaugs?

Attālināto mācību procesu pilnveidosim norises gaitā, tās būs jaunas prasmes, kas noderēs nākotnē. Bet šādi process turpināsies. Mācību apjomam nevajadzētu pieaugt, ja savlaicīgi izpilda uzdoto.

Vai pēc atgriešanās skolās, mēs būsim apguvuši visu, kas nepieciešams, lai pabeigtu šo mācību gadu? Vai es pabeigšu skolu? Ja šogad ir nolemts rakstīt kādu eksāmenu, kā tas notiks?

Konkrētu atbildi par eksāmeniem un skolas beigšanu gaidām no Izglītības un zinātnes ministrijas.

Vai notiek tiešsaistes? Vai būs vairāk mācību stundas lietotnē zoom.us? Vai nebūs tiešsaistes videozvani? Ja notiks tiešsaistes lekcijas zoom.us, vai tās būs pieejamas arī ierakstā?

Jā, tiešsaistes (arī ar zoom.us) notiek, to būs vairāk.

Kā tiks apgūtas jaunās tēmas, jo bieži nav viss saprotams?

Šobrīd jāizmanto skolotāju sniegtās konsultācijas, ir jāprasa atbildes uz neskaidriem jautājumiem, jāmācās patstāvīgi.

Uz cik stundām ir plānots vienas dienas darbu skaits? Kāpēc ir jādara daudz vairāk nekā skolā? Kāpēc tik grūti mājas darbi?

Darbu apjoms plānots atbilstoši mācību stundu slodzei klātienē. Grūtības pakāpe ir optimāla, piemērota skolēniem ar dažādiem spēju un zināšanu līmeņiem.

Vai vienmēr darbiņi būs jāsūta skolotājiem? Kā iesniegt vizuālās mācības darbu?! Kā mēs varēsim nospēlēt mūzikā mājasdarbu?

Būsim radoši! Sadarbosimies ar mācību priekšmetu skolotāju!

Vai varētu uz tālmācību pāriet vispārīgi, nevis tikai šajā krīzes gadījumā?

:) Paldies par šo atsauksmi, tā liecina, ka protam sadarboties arī neklātienē!

Vai skolotajiem ir grūti visu sagatavot?

Skolotājiem darbs ir izaicinošs un jaunu iespēju pilns!

 

Noslēgumā dažas Jūsu, ģimnāzistu, pārdomas par attālināto mācību procesu!

Manuprāt, attālinātais mācību process skolēniem vairāk rada patstāvību un organizētību, jo tas palīdz saplānot savu laiku un pievērst lielāku uzmanību mācību tematiem, jo tie šobrīd ir jāapgūst pašmācības ceļā. Protams, ir arī pozitīvi tas, ka ir iespēja sazināties ar skolotājiem un tie ir atsaucīgi, ja ir kāds jautājums vai ir radusies problēma. Es uzskatu, ka šādu attālināto mācību procesu arī vajadzētu ieviest ne ārkārtas gadījumos.

Manuprāt, attālinātās mācības ir labas. Tās vairāk attīsta skolēnu prātus, palīdz skolēniem kļūt atbildīgākiem, palīdz labāk saplānot laiku, trenē mūs. Labs ceļš, virziens, motivācija, lai mūsu skolas gājums būtu labāks. Jo, manuprāt, skolā mēs vairāk nogurstam, nekoncentrējamies un neesam tik atbildīgi, vismaz lielākā daļa.

Kopumā man ĻOTI patīk, jo es pati spēju izveidot savu grafiku pa savam un savām spējām. Nejūtos uzspiesta kaut ko darīt “uz sitienu”. Man personīgi ir diezgan viegli ar vielas saprašanu un mājasdarbu izpildi. Man šī liekas arī diezgan laba situācija, lai redz, kā mācīties nākotnē!

Pietrūkst skola!

 


Pievienotie attēli