2ANNAS projektora konkursa filmas 02.06.2017 15:05
Vai Tu jau noskatījies mūsu filmas, kuras 2ANNAS projektora konkursā ieguva 1. un 2.vietu?
Sveicam vēlreiz jauniešus ar izcilo sniegumu!
Mēs ar jums lepojamies!
Konkursa 1. vietas ieguvēju filma:
https://www.youtube.com/watch?v=GDzRYiRZFCk
Konkursa 2. vietas ieguvēju filma:
https://www.youtube.com/watch?v=8LFjyaNwFxo
Te vari izlasīt, ko par filmas veidošanas procesu stāsta Beāte Štrause un Roberts Ivanovs.
Kāpēc Tu piekriti darboties meistarklasē?
ROBERTS. Pēc e-klase atsūtītās vēstules likās, ka tā varētu būt ļoti interesanta pieredze - darboties ar profesionālo filmēšanas tehniku un iejusties šajās lomās
BEĀTE. Es piekritu darboties, jo man tā likās interesanta un nebijusi iespēja mūsu skolā. Turklāt mācos pēdējo gadu, tādēļ likās, ka ir īstais laiks kaut ko tādu pamēģināt.
Kāds bija galvenais uzdevums/mērķis?
BEĀTE. Izveidot īsfilmu un iepazīstināt mūs, kā patiesībā top filmas, ka viss nav tik vienkārši, kā no malas mums šķiet.
ROBERTS. Uztaisīt īsfilmu 1 dienas laikā. Tas iekļāva gan idejas izveidi, balsošanu par idejām, skripta rakstīšanu, lomu sadalīšanu (kurš būs režisors, kurš operators, utt.) un, protams, arī pašu filmēšanu.
Ko jaunu sniedza iespēja piedalīties projektā?
ROBERTS. Ļāva iejusties šajās režisora, operatora, skaņotāja, producenta, u.c. lomās, deva iespēju izmēģināt dažādu profesionālo aparatūru.
BEĀTE. Tā kā savā grupā darbojos kā operators, tad man tā bija nozīmīga pieredze, darbojoties ar kameru. Manuprāt, pats grūtākais pienākums filmēšanas laikā gan fiziski, gan radoši darboties.
Kas visvairāk pārsteidza, darbojoties filmas tapšanas procesā?
ROBERTS. Tas, cik ļoti laba montāža var izglābt slikti izveidotu filmu. Jo, manuprāt, video filmēšanas procesā bija daudz kļūdu un misēkļu, kuriem nevajadzētu būt, bet, pateicoties manai veiksmīgajai montāžai, izdevās saglābt video un pat padarīt to vēl labāku nekā no sākuma bijām plānojuši.
BEĀTE. Iepriekš nezināju, kā darboties ar profesionālajām kamerām, statīviem. Interesantākais ir tas, ka filmēšanas procesā laiks paskrēja ļoti ātri. Pat beigās nepamanījām, ka esam palikuši pēdējie un visi pārējie ir jau aizgājuši. Radās azarts, gribējās, lai viss ir ideāli.
Vai savu nākotni saskati saistībā ar meistarklasē apgūto? Kas Tu vēlies būt?
ROBERTS. Vēlētos būt programmētājs. Šaubos, ka kaut kur profesionāli attīstīšu meistarklasē apgūto, bet video filmēšana (tieši tā montēšana) man vienmēr būs neliels hobijs, un meistarklasē apgūtās prasmes iespējams ļaus vairāk attīstīt šo hobiju.
BEĀTE. Vēlētos savu nākotni saistīt ar radošu jomu, kurā noderēs apgūtais meistarklasēs, bet nezinu, cik tas ir reāli Latvijā, jo ir liela konkurence.